fbpx
smartphone

Konsumenter med smartphone driver på utvecklingen

Nyheter, 31 januari 2011,

Nya tänkesätt hos konsumenter med smartphone driver inköpen och önskemål av nya produkter och tjänster.

Smartphones blir en av oss

Smartphonen utvecklas snabbt från en enkel kommunikationsenhet till en förlängning av konsumenternas dagliga aktiviteter och skapar en ny sorts digital shopper. Detta är baserat på resultaten av ny forskning från GfK Business & Technology. GfK: s forskning om nya tänkesätt hos konsumenter, visar att förväntningarna på nästa generation av mobila applikationer kommer att fortsätta driva användarnas inköp och dramatiskt påverka hur detaljister bemöter behoven hos sina kunder.

Digital Drivers

Dessa nya konsumenter är kända som ”Digital Drivers”. De som har digitalt innehåll och verktyg invävda i sitt livsmönster. ”Digitala drivers” inte bara konsumerar, skapar och delar digitalt innehåll, utan använder också ny teknik för att effektivisera och förenkla sina dagliga aktiviteter.
”- För digitala drivers, handlar det inte bara om vad tekniken kan göra, utan vad den kan göra för dem,.” säger David Krajicek, vd för GfK Business & Technology.
”- Företagen måste förstå att deras konsumenter alltmer förväntar sig en personlig och anpassad upplevelse både genom online och mobila plattformar.”

Mitt i en marknad där den totala försäljningen av vanliga telefoner minskar, har försäljningen av smartphones ökat stadigt, eftersom fler konsumenter dras till mobila applikationer. Undersökningen av 1.000 vuxna fann att värdet av smartphonen och urval av mobila applikationer var större prioriteringar för konsumenter än tillförlitlig täckning och kundservice.

En vändpunkt

”- Vår forskning visar att vi är vid en vändpunkt för mobila applikationer, där applikationerna drivs mer av kundköpstekniken än av själva smartphonen,” säger Krajicek.
”- Smartphone-användare är alltmer villiga att betala för appar, men dessa program måste gränslöst integreras med deras liv och effektivisera de bestyr som de för närvarande använder annan teknik för att åstadkomma”.”

Det nya konsumenttänkandet kommer att påverka både shoppingupplevelsen i butiker och i mobilen, och kräver varumärken för att anpassa sina appar, genom att förstå hur kunderna kommer att använda tekniken när de handlar. GfK: s forskning har funnit att, det gäller för smartphone-användare, att hitta det bästa värdet för sina inköp, tillsammans med större bekvämlighet för att slutföra sina köp. Det kommer att påverka hur, var och när de handlar.

”- Hela shoppingvärlden och shoppingupplevelsen har genomgått ett hav av förändringar för återförsäljare och deras kunder”, säger Krajicek.

Varumärken har oöverträffad tillgång till sina kunders beteenden, och de behöver gå längre än att bara möta sina kunders förväntningar, för att komma till en djupare nivå av interaktion och lojalitet.

Kontakta oss

Ditt framtida projekt?

Kontakta oss

Kontakt

Telefon: 018 - 5 800 800
Besöksadress: Vaksalagatan 28, Uppsala
Postadress: Box 2171, 750 02, Uppsala