Nätförsäljning - Onlineförsäljning - Webbutiker

Så ökar du din försäljning över nätet

Nyheter, 12 april 2016,

Responsiv webbdesign, personifiering och social shopping. Vi på Interactive Solutions ger dig tips på hur du kan öka din nätförsäljning, oavsett om du driver webbutik eller precis ska starta din onlineförsäljning.

Webbutiker måste mobilanpassa sig

Shoppare runt om i världen förväntar sig nu mera möjligheten att köpa via flera kanaler än bara den traditionella hemsidan. Den snabbast växande kanalen är mobilen, som spås gå om försäljningen via företagens vanliga webbutik inom kort. Redan nu så kan man se att hos onlinebutiker som är responsiva, dvs webbutik som kan hantera mobiler, läsplattor, desktop och Smart-TV, har en genomsnittliga besökare använt upp till fem olika enheter inför det köp han/hon gör. Det är en betydande ökning från de 2,8 enheter som redovisades för 2015, av de senaste detaljhandelstrenderna i över 17 länder.

Så väl som datorer, smartphones, surfplattor och smarta TV-apparater, så gillar konsumenterna snabbt bärbar teknik, med 17% av shopparna som nu avslöjar att de nu äger en bärbar enhet.

Studien för 2015 visar också att kunderna blir allt mer bekväma med att gå bortom den traditionella e-handelsupplevelsen, genom att anamma mobilhandel, (28%), och shopping via läsplattor, (20%). Undersökningen visar att handla på nätet och sedan hämta varorna i en butik är det som shoppare gillar mest, hela 51% som vill dra nytta av klicka-och-hämta-tjänster globalt.

bonny”- Kunderna vill spara tid och pengar, samtidigt som de kan välja mellan fler sätt att handla än någonsin tidigare. Mobilshopping blir alltmer den plattform som väljs för prisjägare – on the go”, säger Bonny Trolle på Interactive Solutions.

Enligt undersökningen så är den lättaste vägen till konsumenterna att personifiera köpupplevelsen. 62% av de tillfrågade säger att de köper mer och/eller oftare när de får en personifierad köpupplevelse.

Efterfrågan på personifiering går bortom online-köp-upplevelsen, med 70% av shopparna runt om i världen erkänner att de är mer benägna att ta till sig ny köpteknik såsom GPS och WiFi-tracking, om de får kundanpassade förmåner i gengäld, som exempelvis förmånliga rabatter eller kuponger.

”- Att personifiera detaljhandelsupplevelsen och skräddarsy den till behoven hos enskilda konsumenter, är ett träffsäkert sätt att locka fler kunder och öka vinsten både online och i butiken, säger Bonny Trolle.
multiscreenstart

Vill du veta mer hur du kan öka din försäljning på nätet? Kontakta oss så berättar vi mer.

Kontakta oss

Ditt framtida projekt?

Kontakta oss

Kontakt

Telefon: 018 - 5 800 800
Besöksadress: Vaksalagatan 28, Uppsala
Postadress: Box 2171, 750 02, Uppsala