Smartphone och mjukvara
Nyheterย 
31 januari 2011

Konsumenter med smartphone driver pรฅ utvecklingen

Nya tรคnkesรคtt hos konsumenter med smartphone driver inkรถpen och รถnskemรฅl av nya produkter och tjรคnster.

Smartphones blir en av oss Smartphonen utvecklas snabbt frรฅn en enkel kommunikationsenhet till en fรถrlรคngning av konsumenternas dagliga aktiviteter och skapar en ny sorts digital shopper. Detta รคr baserat pรฅ resultaten av ny forskning frรฅn GfK Business & Technology. GfK: s forskning om nya tรคnkesรคtt hos konsumenter, visar att fรถrvรคntningarna pรฅ nรคsta generation av mobila applikationer kommer att fortsรคtta driva anvรคndarnas inkรถp och dramatiskt pรฅverka hur detaljister bemรถter behoven hos sina kunder.

Digital Drivers

Dessa nya konsumenter รคr kรคnda som โ€Digital Driversโ€. De som har digitalt innehรฅll och verktyg invรคvda i sitt livsmรถnster. โ€Digitala driversโ€ inte bara konsumerar, skapar och delar digitalt innehรฅll, utan anvรคnder ocksรฅ ny teknik fรถr att effektivisera och fรถrenkla sina dagliga aktiviteter. โ€- Fรถr digitala drivers, handlar det inte bara om vad tekniken kan gรถra, utan vad den kan gรถra fรถr dem,.โ€ sรคger David Krajicek, vd fรถr GfK Business & Technology. โ€- Fรถretagen mรฅste fรถrstรฅ att deras konsumenter alltmer fรถrvรคntar sig en personlig och anpassad upplevelse bรฅde genom online och mobila plattformar.โ€

Mitt i en marknad dรคr den totala fรถrsรคljningen av vanliga telefoner minskar, har fรถrsรคljningen av smartphones รถkat stadigt, eftersom fler konsumenter dras till mobila applikationer. Undersรถkningen av 1.000 vuxna fann att vรคrdet av smartphonen och urval av mobila applikationer var stรถrre prioriteringar fรถr konsumenter รคn tillfรถrlitlig tรคckning och kundservice.

En vรคndpunkt

โ€- Vรฅr forskning visar att vi รคr vid en vรคndpunkt fรถr mobila applikationer, dรคr applikationerna drivs mer av kundkรถpstekniken รคn av sjรคlva smartphonen,โ€ sรคger Krajicek. โ€- Smartphone-anvรคndare รคr alltmer villiga att betala fรถr appar, men dessa program mรฅste grรคnslรถst integreras med deras liv och effektivisera de bestyr som de fรถr nรคrvarande anvรคnder annan teknik fรถr att รฅstadkomma.โ€

Det nya konsumenttรคnkandet kommer att pรฅverka bรฅde shoppingupplevelsen i butiker och i mobilen, och krรคver varumรคrken fรถr att anpassa sina appar, genom att fรถrstรฅ hur kunderna kommer att anvรคnda tekniken nรคr de handlar. GfK: s forskning har funnit att, det gรคller fรถr smartphone-anvรคndare, att hitta det bรคsta vรคrdet fรถr sina inkรถp, tillsammans med stรถrre bekvรคmlighet fรถr att slutfรถra sina kรถp. Det kommer att pรฅverka hur, var och nรคr de handlar.

โ€- Hela shoppingvรคrlden och shoppingupplevelsen har genomgรฅtt ett hav av fรถrรคndringar fรถr รฅterfรถrsรคljare och deras kunderโ€, sรคger Krajicek.

Varumรคrken har oรถvertrรคffad tillgรฅng till sina kunders beteenden, och de behรถver gรฅ lรคngre รคn att bara mรถta sina kunders fรถrvรคntningar, fรถr att komma till en djupare nivรฅ av interaktion och lojalitet.