nÀtförsÀljning
12 april 2016

Så ökar du din försÀljning över nÀtet

Responsiv webbdesign, personifiering och social shopping. Vi på Interactive Solutions ger dig tips på hur du kan öka din nÀtförsÀljning, oavsett om du driver webbutik eller precis ska starta din onlineförsÀljning.

Webbutiker måste mobilanpassa sig

Shoppare runt om i vÀrlden förvÀntar sig nu mera möjligheten att köpa via flera kanaler Àn bara den traditionella hemsidan. Den snabbast vÀxande kanalen Àr mobilen, som spås gå om försÀljningen via företagens vanliga webbutik inom kort. Redan nu så kan man se att hos onlinebutiker som Àr responsiva, dvs webbutik som kan hantera mobiler, lÀsplattor, desktop och Smart-TV, har en genomsnittliga besökare anvÀnt upp till fem olika enheter inför det köp han/hon gör. Det Àr en betydande ökning från de 2,8 enheter som redovisades för 2015, av de senaste detaljhandelstrenderna i över 17 lÀnder.

Så vÀl som datorer, smartphones, surfplattor och smarta TV-apparater, så gillar konsumenterna snabbt bÀrbar teknik, med 17% av shopparna som nu avslöjar att de nu Àger en bÀrbar enhet.

Studien för 2015 visar också att kunderna blir allt mer bekvÀma med att gå bortom den traditionella e-handelsupplevelsen, genom att anamma mobilhandel, (28%), och shopping via lÀsplattor, (20%). Undersökningen visar att handla på nÀtet och sedan hÀmta varorna i en butik Àr det som shoppare gillar mest, hela 51% som vill dra nytta av klicka-och-hÀmta-tjÀnster globalt.

”Kunderna vill spara tid och pengar, samtidigt som de kan vÀlja mellan fler sÀtt att handla Àn nÃ¥gonsin tidigare. Mobilshopping blir alltmer den plattform som vÀljs för prisjÀgare – on the go”, sÀger Bonny Trolle pÃ¥ Interactive Solutions.

Enligt undersökningen så Àr den lÀttaste vÀgen till konsumenterna att personifiera köpupplevelsen. 62% av de tillfrågade sÀger att de köper mer och/eller oftare nÀr de får en personifierad köpupplevelse.

Efterfrågan på personifiering går bortom online-köp-upplevelsen, med 70% av shopparna runt om i vÀrlden erkÀnner att de Àr mer benÀgna att ta till sig ny köpteknik såsom GPS och WiFi-tracking, om de får kundanpassade förmåner i gengÀld, som exempelvis förmånliga rabatter eller kuponger.

”Att personifiera detaljhandelsupplevelsen och skrÀddarsy den till behoven hos enskilda konsumenter, Àr ett trÀffsÀkert sÀtt att locka fler kunder och öka vinsten bÃ¥de online och i butiken" , sÀger Bonny Trolle.

Vill du veta mer hur du kan öka din försÀljning på nÀtet? Kontakta oss så berÀttar vi mer.

Dela inlÀgget