Nyheterย 
12 april 2016

Sรฅ รถkar du din fรถrsรคljning รถver nรคtet

Responsiv webbdesign, personifiering och social shopping. Vi pรฅ Interactive Solutions ger dig tips pรฅ hur du kan รถka din nรคtfรถrsรคljning, oavsett om du driver webbutik eller precis ska starta din onlinefรถrsรคljning.

Webbutiker mรฅste mobilanpassa sig

Shoppare runt om i vรคrlden fรถrvรคntar sig nu mera mรถjligheten att kรถpa via flera kanaler รคn bara den traditionella hemsidan. Den snabbast vรคxande kanalen รคr mobilen, som spรฅs gรฅ om fรถrsรคljningen via fรถretagens vanliga webbutik inom kort. Redan nu sรฅ kan man se att hos onlinebutiker som รคr responsiva, dvs webbutik som kan hantera mobiler, lรคsplattor, desktop och Smart-TV, har en genomsnittliga besรถkare anvรคnt upp till fem olika enheter infรถr det kรถp han/hon gรถr. Det รคr en betydande รถkning frรฅn de 2,8 enheter som redovisades fรถr 2015, av de senaste detaljhandelstrenderna i รถver 17 lรคnder.

Sรฅ vรคl som datorer, smartphones, surfplattor och smarta TV-apparater, sรฅ gillar konsumenterna snabbt bรคrbar teknik, med 17% av shopparna som nu avslรถjar att de nu รคger en bรคrbar enhet.

Studien fรถr 2015 visar ocksรฅ att kunderna blir allt mer bekvรคma med att gรฅ bortom den traditionella e-handelsupplevelsen, genom att anamma mobilhandel, (28%), och shopping via lรคsplattor, (20%). Undersรถkningen visar att handla pรฅ nรคtet och sedan hรคmta varorna i en butik รคr det som shoppare gillar mest, hela 51% som vill dra nytta av klicka-och-hรคmta-tjรคnster globalt.

โ€Kunderna vill spara tid och pengar, samtidigt som de kan vรคlja mellan fler sรคtt att handla รคn nรฅgonsin tidigare. Mobilshopping blir alltmer den plattform som vรคljs fรถr prisjรคgare โ€“ on the goโ€, sรคger Bonny Trolle pรฅ Interactive Solutions.

Enligt undersรถkningen sรฅ รคr den lรคttaste vรคgen till konsumenterna att personifiera kรถpupplevelsen. 62% av de tillfrรฅgade sรคger att de kรถper mer och/eller oftare nรคr de fรฅr en personifierad kรถpupplevelse.

Efterfrรฅgan pรฅ personifiering gรฅr bortom online-kรถp-upplevelsen, med 70% av shopparna runt om i vรคrlden erkรคnner att de รคr mer benรคgna att ta till sig ny kรถpteknik sรฅsom GPS och WiFi-tracking, om de fรฅr kundanpassade fรถrmรฅner i gengรคld, som exempelvis fรถrmรฅnliga rabatter eller kuponger.

โ€Att personifiera detaljhandelsupplevelsen och skrรคddarsy den till behoven hos enskilda konsumenter, รคr ett trรคffsรคkert sรคtt att locka fler kunder och รถka vinsten bรฅde online och i butiken" , sรคger Bonny Trolle.

Vill du veta mer hur du kan รถka din fรถrsรคljning pรฅ nรคtet? Kontakta oss sรฅ berรคttar vi mer.